PPC reklama (část 2.)

PPC reklama

Stručný návod pro poskytovatele reklamních ploch
Vloženo 17.2.2010

Zde bychom rádi navázali na předchozí článek o PPC reklamě ze dne 17.2.2010. Je toho totiž mnohem víc, co lze k tomuto tématu napsat. Přemýšleli jste někdy o tom, že barvy reklamy mohou mít výrazný vliv na její úspěšnost? A úspěšnost PPC reklamy se měří klikáním na ni. Jak tedy zabezpečit, aby lidé na PPC reklamu umístěnou na Vašeich stránkách klikali? Rozhodně je k tomu nebudeme vyzývat přímo. Vedlo by to jen k zablokování účtu.

Je pravda, že červená barva působí výrazně a text psaný červenou nikdo nepřehlédne. Ale ... Červenou barvu máme v podvědomí spojenou se slovy STOP, ZÁKAZ a podovně. Pokud uvidíte červenou na semaforu, téměř určitě zůstanete stát. Dopravní značky s červeným okrajem jsou značky zákazové. Pokud tedy vyvedete svou PPC reklamu do odstínů červené, docílíte toho, že nikdo reklamu nepřehlédne, ale také na ni nebude nikdo klikat.

V podstatě podobného efektu docílíte žlutým pozadím své PPC reklamy. Žlutá barva je totiž spojena se slovy POZOR a VÝSTRAHA. Při našich pokusech s barvou reklamního textu (nebyla použita PPC reklama, protože by nebyla zaručena shoda textů) měl černý text na žlutém pozadí jen o 2% vyšší úspěšnost, než červený text na bílém pozadí. Nejhůř dopadl červený text na žlutém pozadí.

Jakou barvu PPC reklamy tedy zvolit? Jsou dvě možnosti. Buď použijeme barvy našich stránek a riskujeme tím, že reklamní "zapadnou" do ostatního textu, nebo zvolíme barvy výrazné, odlišné od textu stránek. Tím ale riskujeme, že barva PPC reklamy nebude vyhovovat všem. A tím se dostáváme vlastně na začátek celého problému. Je nutno vědět, komu je Váš web určen.

Rozhodně musíme zvolit jiné barvy, je-li Váš web určen mužům a jiné, je-li určen ženám. Jak staří jsou návštěvníci Vašich stránek. Víte to? Nebo je Vám to jedno a prostě "naflákáte" PPC reklamu na stránky jen tak a v co největším množství? Zastáváte zákon přechodu kvantity v kvalitu? Hodně štěstí.


allowScriptAccess="always"

Další dilema nastane, když se rozhodujeme, zda povolit grafické reklamy na plcohách naší PPC reklamy. Jsou totiž dva způsoby, jak se grafická reklama (zejména v AdWords) platí. Tím prvním zůsobem je platba za proklik. Tím druhým je platba za zobrazení. To je však věc, kterou my ovlivnit nemůžeme. A ani nevíme, jaký způsob zadavatel nastavil. Platba za zobrazení se pohybuje řádově v 0,000001 aktuální měny. Platba za proklik je sice vyšší, ale pravděpodobnost, že někdo klikne na grafický banner je extrémně nízká.


Související články

  1. PPC reklama
  2. SEO optimalizace
  3. Zpětné odkazy
  4. Výměna odkazů